28 Ocak 2009

dayanamadım siyasi yorum yaptım

türkiye'nin çeşit çeşit vaziyetleri var, malum. mesela söz konusu avrupa birliği olunca, sınıfın arkasında oturan, kafası derslere pek basmayan, ama sınıfın en etkili öğrencilerinden almanya ve italya gibileriyle muhabbeti ilerletmesi ve sınıfın parlak öğrencilerinden isveç ve hollanda'nın elinden tutup desteklemesi sayesinde az çok bir şeyler beceren ve bu yüzden de öğretmenlerin sınıfta bırakmaya kıyamadıkları, her tenefüste çıkıp deli danalar gibi koşturarak top oynadığından derslere biraz geç, pancar gibi bir suratla, kir ve ter içinde gelen hantal bir öğrenci durumu var.
söz konusu ergenekon olunca ise, tecrübesiz elleri ve yarım yamalak kaptığı yeni ilkeleriyle kendi kendisini tedavi etmeye yeltenen, bunu yaparken buhranlara girip hezeyanlara kapılan, kabuk bağlamış yaralarıyla barışıklığını, sızlayıp kanayan yaralarına olan alışkanlığını yeni yeni fark eden, bu yaralar olmadan yapamayacağından yana endişelenen, tedaviye direnen, "beni benimle bırakın" dercesine kapıları çarpıp kapatan, evinden çıkmadıkça hiç çıkası gelmeyen, mutsuz, laf dinlemez, inatçı bir hali var.
benim karar veremediğimse, bu ergenekon halinin bir ihtiyar huysuzluğu mu, yoksa bir ergen bunalımı mı olduğu...

4 yorum:

  1. avrupa birligi kismini okurken aklima penguen ya da uykusuzdan birinin kapagi geldi: RTE sinifta bir cocuk, arkasina donmus Bogazlardaki gecis hakki ile ilgili "ne isimize yarayacak ki bu ileride" diyordu. Sanki elinden birsey gelmeyen cocuktan cok, gotu sikisana kadar cok bir sey yapmaya da calismayan cocuk Turkiye, AB konularinda.
    Ergenekon ve bir suru temelden degisen (savasan) Turkiye ise bana daha cok gaz ve toz bulutlarini andiriyor, bakalim sonunda nasil bir gezegen cikacak

    YanıtlaSil
  2. bu arada guestblogging isi noldu? Bekliyorum

    YanıtlaSil
  3. o karikatür iyiydi yav evet. geleceğim misafirliğe, kafayı toplayamadım bu aralar.

    YanıtlaSil
  4. almanya ve italya tamamen futbol sembolizminden gelmis sanirim =)

    yoksa italya mac baslamadan once takimlari kurmasi icin gorevlendirilen notr, etkisiz eleman o birlikte sanki..

    YanıtlaSil

başka bloglar: eş dost tanıdık ve sevgi saygı çerçevesi